Den nye teknologi udvikler sig hurtigere og hurtigere, og som virksomhed er det vigtigt at følge med på bølgen. Der opstår hele tiden nye former for kundeinteraktion og markedsføring, som man kan vinde meget ved at være opmærksom på. Hvad enten det er meningsmålinger, sociale medier, sms gateway eller søgemaskineoptimering, kan det gøre en enorm forskel i mængden af kunder, som finder frem til din virksomhed.
Hold kunderne aktive
En af de gode ting ved at have høj interaktion med kunder og potentielle kunder, er at de hele tiden bliver mindet om virksomhedens eksistens. Selv når de ikke gør brug af den eller køber noget.
Det kan for eksempel være via sms gateway, hvor I kan sende beskeder ud til kunderne, som minder dem om jer. Her kan I samtidig gøre opmærksom på tilbud, nyheder og muligheder inden for virksomheden. Det er svært at redegøre her, men du kan læse mere om sms gateway og samtidig finde gode tilbud til, hvordan du nemt, billigt og effektivt sætter det op.
På samme måde er de sociale medier en måde at holde sig levende i folks opmærksomhed. Det er en lidt mindre direkte måde end sms gateway, og det kan på den måde ende med at virke mindre påtrængende. Opslag på sociale medier minder mere om generelle nyheder, og det virker mere tilfældigt, når de kommer op hos dine kunder.
Sørg for at udvikle jer konstant
Selv om man måske ikke føler, at den nye populære kundeinteraktion eller det nye, hotte medie er nødvendigt for ens virksomhed, er det stadig vigtigt at blive ved med at udvikle sine kanaler. En virksomhed, der hele tiden er med på beatet, og som hele tiden indfører nye koncepter, giver et langt friskere indtryk på folk.
Selv om interaktionen og markedsføringen slet intet har at gøre med selve virksomheden og dens produkt eller service, er det stadig meget centralt i forhold til, hvordan folk tænker på jer.
Derfor kan det være en god idé med en markedsføringskoordinator eller SoMe-koordinator, som kan koncentrere sig hundrede procent om netop dette: at udvikle et image, der giver folk et positivt og friskt indtryk af virksomhedens personlighed.
I sidste ende er det selvfølgelig produktets kvalitet, der skal sælge det, men sådan fungerer markedet bare ikke. Anmeldelserne skriver ikke sig selv, og for mange brancher er det ikke naturligt, at forbrugerne opsøger udbyderne. Derfor skal der alternative metoder i brug, og her er interaktivitet et vigtigt element.